• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Söka hos två låneförmedlare

J

Johanna.helmersson

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Är det någon som har sökt hos två låneförmedlare under samma dag med vara en kort stund emellan?
Är det bara dumt att göra det eller kan det finnas nått positivt med det? Är osäker på om jag kommer bli bevilja hela beloppet jag ska söka på och funderar på om detta kan vara ett alternativ. Eller ökar det risken för avslag senare i proceduren om de ser att man sökt på flera ställen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Beror på hur mycket du behöver låna, men för 99% är det ingen smart grej.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag förstår inte att jag inte får nåt lån alls . Körde Lendo Igår och ingenting . Har 11 % i ucrisk risk , hur kan det inte gå? Hade 40 ff för 2 mån sen och nu bara 25 ff men ändå går det inte. Blir så knäckt . Inga anmärkningar har jag heller.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Om jag inte fick nåt hos Lendo är det nån idé och prova Advisa ens el annan förmedlare ?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Hade 40 ff för 2 mån sen och nu bara 25 ff men ändå går det inte. Blir så knäckt . Inga anmärkningar har jag heller.

Har du i snitt sökt mer än två lån i månaden det senaste året så kanske de tycker att du verkar vara en person med ett riskfyllt beteende. Det är faktiskt olagligt att låna ut pengar om man tror att en kund inte kan betala tillbaka.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Nej jag har inte sökt 2 lån i månaden
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Tyvärr har du för många kreditfågor. Det är klart att 25 är bättre än 40 men det är ändå på tok för många. När kommer du under 8-10st?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Jag förstår inte att jag inte får nåt lån alls . Körde Lendo Igår och ingenting . Har 11 % i ucrisk risk , hur kan det inte gå? Hade 40 ff för 2 mån sen och nu bara 25 ff men ändå går det inte. Blir så knäckt . Inga anmärkningar har jag heller.

Du bör komma ner till bra innan du söker, det är under 4 i UC betyg.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Aha ok då är det förfrågningarna som ställer till det . Jag är inte nere under 10 ff förens september oktober
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Kanske november december . Trodde man kunde söka lån trots att det inte var under 4 %, man läser ju om
Så många här som blir beviljade . Men jag har nog aldrig blivit det om inte betyget varit BRA alltså under 4 %
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp